TALLER DE SENSIBILITZACIÓ I PREVENCIÓ D'INCENDIS FORESTALS

Els dies 19 i 22 de març els alumnes de 6è de primària vam tenir l'oportunitat de poder realitzar una sèrie d'activitats de sensibilització i prevenció d'incendis forestals.

L'activitat va ser organitzada per l'Ajuntament d'Artés i hi vam participar conjuntament amb els alumnes, també de 6è, de l'escola Dr. Ferrer.

El dia 19 l'activitat va començar amb una caminada. Des del capdamunt del Raval ens vam dirigir als horts de la riera Malrubí i, seguint el camí vam observar les conseqüències de l'incendi que va tenir lloc l'estiu passat a la zona del Grifoller. Després ens vam dirigir cap a la Vall i, de la Vall cap al bosc de la Sala. Allà vam poder pujar al serrat de La Cabra d'Or i observar les restes arqueològiques que s'hi han trobat. Sota el serrat vam dinar.

A la tarda ens enfilàrem fins a una esplanada plena d'oliveres que han rebrotat després d'un foc i, per grups, els agents que intervenen en el bosc o en l'extinció d'un incendi ens van explicar quina era la seva feina. Vam gaudir de l'experiència de bombers, agents rurals, mossos d'esquadra, ADF, protecció civil i propietaris forestals. La tornada va ser per un corriol que ens va dur a Malla i… cap a l'escola.

El divendres 22 a la tarda, a cal Sitjes, vam gaudir també de diferents activitats relacionades amb la temàtica i vam poder conèixer els usos del bosc ara i abans i alguns oficis relacionats amb aquest element que actualment ja no existeixen. També se'ns va donar la possibilitat de crear alguns lemes sobre la importància de mantenir els nostres boscos nets i endreçats, que després vam gravar i que més endavant podreu veure en forma de campanya cívica a les xarxes socials i a la web de l'ajuntament d'Artés.

I quines són les fites aconseguides amb tot aquest treball?

• Desenvolupar la interrelació amb altres nois i noies de la nostra edat.
  • Donar resposta a situacions reals.
  • Participar activament en el disseny de campanyes de sensibilització mediambiental.
  • Ser exemples de referència davant la necessitat de conscienciar de la problemàtica mediambiental que ens envolta.

Finalment, dir-vos que ens ho hem passat molt bé i que tot el projecte ha estat molt interessant!