VISITANT EL BORN I EL PARLAMENT DE CATALUNYA

Sortides/excursions

El passat dimarts dia 28-11-2017, els alumnes de 4t d’ESO de la nostra escola van fer una visita a El Born Centre de Cultura i Memòria i al Parlament de Catalunya.

Durant la visita a El Born, els nostres alumnes van completar els seus coneixements sobre la Guerra de Successió i, sobretot, es van apropar a la història i la vida de la Barcelona del 1700 en la seva dimensió social, econòmica i urbana. Van trepitjar els carrers i les cases del jaciment, van conèixer com eren els negocis i els habitants de l’antiga Vilanova del Mar i van constatar la importància comercial de la Barcelona de l’època mentre reflexionaven sobre la importància històrica de la Guerra de Successió a casa nostra.

Un cop acabada aquesta visita, els alumnes es van dirigir al Parlament de Catalunya on van realitzar un taller pràctic per tal de conèixer els fonaments de la democràcia.

Per tal de dur a terme aquesta activitat, amb anterioritat, els alumnes ja s’havien dividit en quatre grups polítics a l’aula i havien redactat els corresponents programes polítics.

El taller simulava la sessió parlamentària en la qual els grups polítics discuteixen els seus programes i se sotmet a votació parlamentària el càrrec de President de la Generalitat de Catalunya.

Un cop realitzat el taller, els alumnes també van tenir l’oportunitat de fer una breu visita guiada pels espais més emblemàtics del Parlament de Catalunya, incloent-hi l’hemicicle.

Després d’aquestes dues activitats, els alumnes de 4t d’ESO es van ajuntar amb els seus companys de l’escola i, tos junts, es van dirigir al Maremàgnum per dinar i disfrutar d’una mica de temps lliure abans de tornar cap a Artés.